Ðжлын гүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑ (L2)
Ð¥Ñналтын тогтолцоо. Ðжлын гүйцÑтгÑлд тодорхой цаг хугацаанд үнÑлгÑÑ Ñ…Ð¸Ð¹Ð¶ байдаг. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ байгууллагын ажлын өндөр гүйцÑтгÑл, амжилтыг хангах үндÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ð¶ өгдөг.
Ðжлын гүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑ Ð³ÑдÑг нь ажилтан бүрийн өөрийн үүрÑг даалгавараа Ñ…ÑрхÑн биелүүлж, Ñмар үр дүнд хүрч байгаа, түүний ур чадвар, мÑргÑжлийн бÑлтгÑл, ажлын ачаалал Ñмар байгааг дүгнÑÑ… үйл Ñвц юм.
Ðжлын гүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑний зорилго:
• Ðжил үүргÑÑ Ñмар түвшинд гүйцÑтгÑж байгаа талаар удирдлага ба ажилтнуудад бодит мÑдÑÑлÑлтÑй болгох
• Сургах хөгжүүлÑÑ… Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑ ÑˆÐ°Ð°Ñ€Ð´Ð»Ð°Ð³Ð°, боломжийг тодорхойлох, Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлÑÑ…
• Цалин Ñ…Ó©Ð»Ñ Ð±Ð¾Ð»Ð¾Ð½ нÑмÑлт цалин урамшуулал олгох, шиийтгÑл ногдуулах бодит үндÑÑлÑлийг тогтоох
• ГүйцÑтгÑлийг Ñайжруулах
Байгууллагын удирдлагын бодлого, Ñтратеги, ÑÐ¾Ñ‘Ð»Ð¾Ð¾Ñ Ð°Ð¶Ð»Ñ‹Ð½ гүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑ, түүний зорилго, шалгуурууд шалтгаалдаг.
- Ðжлын гүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑ Ð½ÑŒ хүний нөөцийн менежментийн ажлын шинжилгÑÑ, Ñонголт, цалин ба шагнал урамшуулал болон Ñургалттай Ñалшгүй холбоотой.
- Ðжлын гүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑний шалгуурыг тогтоох үндÑÑ Ð½ÑŒ ажлын шинжилгÑÑ Ð±Ð¾Ð»Ð´Ð¾Ð³.
- Тухайн ажлын байранд ажиллаж байгаа ажилтны гүйцÑтгÑвÑл зохих ажлын тоо Ñ…ÑмжÑÑ, чанарыг тодорхойлохын тулд гүйцÑтгÑлийн шалгуур буюу Ñтандартыг боловÑруулдаг. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ бодит гүйцÑтгÑлтÑй харьцуулах гол үзүүлÑлт болж өгнө.
- Чадварын Ñтандартууд. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ тодорхой нÑг ажлын байрны шаардлагыг хангахад ажилтанд Ñмар чадвар Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑÑ‚Ñй болохыг туÑгаÑан Ñтандартууд юм. Чадвар гÑдÑг олйголтонд тодорхой үүрÑг даалгавар гүйцÑтгÑÑ… ур чадвар, Ñ…Ò¯ÑÑл ÑрмÑлзÑл болон нÑг төрлийн ажлын гүйцтгÑлÑÑÑ Ð½Ó©Ð³Ó©Ó©Ð´ шилжих мÑдлÑг, үр дүн зÑргийг багтаадаг.
- ГүйцÑтгÑлийн Ñтандартууд. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ Ñ…Ñдий Ñ…ÑмжÑÑний бүтÑÑгдÑхүүн үйлдвÑрлÑÑÑн байх ÑÑвÑл Ñ…Ñдий Ñ…ÑмжÑÑний борлуулалт хийÑÑн байх зÑргийг тодорхойлÑон байдаг.
- Хувь хүний онцлого. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ тухайн ажлын байранд чухам Ñмар хүн тохирох Ð²Ñ Ð³ÑÑÑн нөхцлөөр ажлын онцлогийг тодорхойлох Ñвдал юм.
Ðжлын гүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑг Ñ…Ñн хийдÑг вÑ?
• Ðжилтан Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó©
• Шууд удирдлага
• Ижил мÑргÑжил, зÑÑ€ÑглÑлийн ажилтан
• Удирдлагад байгаа ажилтнууд
• ТуÑгайлÑан ажлын Ñ…ÑÑÑг
• Ð¥ÑÑ€ÑглÑгчид
Байгууллага бүрт ажлыг гүйцÑтгÑлийг үнÑлÑÑ… журам, заавар байдаг. ÐÐ½Ñ Ð¶ÑƒÑ€Ð°Ð¼Ð´ Ñмар үзүүлÑлтÑÑÑ€, Ñ…Ñн , Ñмар давтамжтайгаар ажлын гүйцÑтгÑлийг үнÑлж байх талаар дÑлгÑÑ€Ñнгүй туÑгаÑан байдаг.
Ер нь ажиллагÑадтай өдөр тутам харилцаж, үүрÑг даалгавар өгч байдаг ахлагч, менежерүүд ажлын үнÑлгÑÑ Ó©Ð³Ó©Ñ… нь илүү тохиромжтой бөгөөд ихÑнх тохиолдолд бодитой , үнÑн зөв байдаг.
Ðжлын гүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑний үйл Ñвц:
1. БÑлтгÑл үе шат. ÐÐ½Ñ Ò¯Ðµ шатанд албан тушаалын категори бүрÑÑÑ€ үнÑлгÑÑний үзүүлÑлтүүд болон шалгуурыг боловÑруулах, шаардлагатай илтгÑлийн ба үнÑлгÑÑний бланк бÑлтгÑж олшруулж түүнийг бөглөх заавар гаргаж ажиллагчдад танилцуулах, Ñвуулах хугацааг товлон батлуулах, шаардлагатай нөөцийг төлөвлөх, Ñалбар нÑгжийн удирдлагуудад зохион байгуулалт арга зүйн зөвлөгөө өгөх зÑÑ€Ñг арга Ñ…ÑмжÑÑг хүний нөөцийн Ñ…ÑлтÑÑ, мÑргÑжилтнүүд авч Ñ…ÑÑ€ÑгжүүлнÑ. Харин ÑÐ½Ñ Ñ…ÑƒÐ³Ð°Ñ†Ð°Ð°Ð½Ð´ ажиллагчид ажлаа бодитой үнÑлүүлÑхийн тулд өмнөх үнÑлгÑÑнÑÑÑ Ñ…Ð¾Ð¹ÑˆÑ…Ð¸ хугацаанд Ó©Ó©Ñ€Ñдийн хийж гүйцÑтгÑÑн ажлыг цÑгцлÑн ÑмхÑлж, хийÑÑн ажлынхаа талаар тайлан бичиж, ирÑÑдүйн ажлаа төлөвлөж, зорилгоо тодорхойлÑон байвал зохино.
2. ҮнÑлгÑÑний үе шат . ҮнÑлгÑÑ Ñ…Ð¸Ð¹Ñ…ÑÑÑ€ албан Ñ‘Ñоор томилогдÑон Ñрх бүхий Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð°Ð¶Ð¸Ð»Ñ‚Ð°Ð½ нÑг бүрийн өнгөрÑөн хугацаанд хийж гүйцÑтгÑÑÑн ажлыг нÑг бүрчлÑн үзÑж шалган, шаардлагатай бол Ñ‚Ñдний мÑргÑжил, мÑргÑшлийн бÑлтгÑлийн талаар шалгалт авна. Ðжлын гүйцÑтгÑлийг үнÑлÑхдÑÑ Ñ‚ÑƒÑ…Ð°Ð¹Ð½ ажлын байрны шаардлагыг ÑÑвÑл туÑгайлан бÑлтгÑÑÑн үзүүлÑлт, шалгуурыг удирдамж болгоно. Мөн үнÑлгÑÑний Ñвцад уг ажилтантай болон түүний шууд удирдлагатай Ñрилцаж, ажлын гүйцÑтгÑл болон мÑргÑжил , мÑргÑшлийн түвшингийн талаар харилцан Ñрилцаж Ñанал бодлоо чөлөөтÑй Ñолилцож, үр дүнг зөвшилцөн гарын Ò¯ÑÑг зурна.
ҮнÑлгÑÑний Ñвцад болÑон бүх үйл Ñвц болон Ñрилцлагын талаар илтгÑÑ… хуудÑанд бичнÑ. ҮнÑлгÑÑ Ð±Ò¯Ñ€Ñн дууÑÑаны дараа үнÑлÑгч тухайн ажилтны ажлын гүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑний дүнг гаргаж дараа шатны удирдлагад танилцуулж ÑÑвÑл хамт олны хурлаар Ñ…ÑлÑлцүүлж, Ñ‚Ñдний Ñанал бодлыг туÑган ÑцÑÑлÑн дүгнÑлт гаргана.
3. ҮнÑлгÑÑний дараахь үе шат. Ðжилтаны ажлын гүйцÑтгÑлийн болон мÑргÑжлийн түвшингийн үнÑлгÑÑний ÑцÑийн үр дүн, дүгнÑлтÑд тулгуурлан албан тушаал дÑвшүүлÑÑ… , зÑÑ€Ñг дÑв олгох, мÑргÑжлийн зÑÑ€ÑглÑл нÑмÑгдÑÑ… ÑÑвÑл буурах, зохих шатны Ñургалтад хамруулах, цалин хөлÑийг өөрчлөх зÑÑ€Ñг арга Ñ…ÑмжÑÑг захиргааны зүгÑÑÑ Ð°Ð²Ð½Ð°. Мөн нийтлÑг алдаа дутагдлыг Ñ…ÑрхÑн Ñайжруулах талаар зөвлөмж ÑÑвÑл холбогдох хүмүүÑÑ‚ үүрÑг даалгавар өгнө.
ҮнÑлгÑÑний Ñвц, үр дүнгийн талаар бодитой мÑдÑÑллийг ажиллагчдад албан Ñ‘Ñоор өгч байх нь зүйтÑй.
ГүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑний Ñвцад гарч болзошгүй алдаа:
1. Тогтмол нÑг маÑгийн үнÑлгÑÑ Ó©Ð³Ó©Ñ…
2. Ð¥ÑÑ‚ зөөлөн хандах
3. Дундыг барих, төвийг Ñахих
4. ÐÑг шинж дÑÑÑ€ тулгуурлах
5. Сүүлийн ÑÑтгÑгдлÑÑÑ€ хандах
6. Хувийн үзÑмжÑÑÑ€ хандах
7. Ðнхны ÑÑтгÑгдлÑÑÑ€ хандах
Ðжлын гүйцÑтгÑлийн үнÑлгÑÑний аргууд
1. Харьцуулж зÑÑ€ÑгцүүлÑÑ… аргууд
2. Зорилгод тулгуурлаÑан аргууд
3. Тоон чанарын үнÑлгÑÑний аргууд